Leerlingenraad

18 november 2022

Een nieuw schooljaar betekent een nieuwe leerlingenraad! In de leerlingenraad zitten de volgende vier leerlingen; Joshua, Nena, Wesley en Elysia. Het zijn leerlingen van gr 5 t/m 8 die namens hun klasgenoten allerlei zaken bespreken. De kinderen krijgen hiermee een stem binnen onze school. Zo weten we wat de leerlingen van de school vinden, wat we moeten vasthouden of juist moeten verbeteren. In de leerlingenraad wordt o.a. het volgende besproken:

-Voorstellen voor wat er beter kan in en rondom school;
-De sfeer op school

Op deze manier denken wij dat we de verantwoordelijkheid van de kinderen vergroten. Ze kunnen hun ideeën kenbaar maken en raken zo meer betrokken bij de school. Daarnaast zien wij dit als een manier om verschillende taalvaardigheden bij de leerlingen te ontwikkelen. Ze leren bijvoorbeeld te discussiëren en een mening te vormen.

• leerlingenraad