Een heus planetarium!

18 november 2022
De kinderen van alle groepen zaten op kussentjes langs de binnenrand van het mobiele planetarium. Ze leunden met hun rug tegen de wand. De 'operator', een sterrenkundestudent, zat in het midden met een laptop en een speciale beamer. Van daaruit stuurde zij de interactieve planetariumvoorstelling. “Wauw juf, dit is cool!”

De groepen 3,4 en 5 hebben de afgelopen weken aan het DaVinci thema “Het heelal” gewerkt. Voor ons een mooie kans om het planetarium te huren zodat alle groepen dit konden bekijken en we het thema spectaculair konden sluiten. Uiteraard heeft ons cultuuronderwijs dit thema ook nog extra verdieping en verrijking gegeven. De betrokkenheid van de kinderen was zeer hoog! Met het feit dat ook nog eens heel veel ouders kwamen kijken bij de tentoonstelling in de groepen 3, 4 en 5 kijken we terug op zeer geslaagd thema! Dank voor jullie komst!

• Planetarium