Visie

Het Galjoen biedt een veilige basis, om goed te kunnen leren. Bij ons op school krijgt je kind de ruimte om zich volop te ontwikkelen. Met een enthousiast team zorgen we in een kleurrijk gebouw voor een inspirerende omgeving. Zodat elk kind met een glimlach en met plezier naar school kan gaan.

De schooldag

Als je ’s ochtends de school binnenkomt wordt je begroet. Je bent welkom. Persoonlijke aandacht voor het kind is erg belangrijk voor ons. We willen dat kinderen zich gezien voelen. In de klas vertellen we betekenisvolle verhalen. Vanzelfsprekend komen hierbij ook christelijke waarden aan bod.

Wij geloven dat kinderen een natuurlijke nieuwsgierigheid hebben. Die proberen we aan te wakkeren met inspirerend onderwijs. Leerkrachten kunnen met passie over allerlei onderwerpen vertellen, waarover je daarna meer kan lezen in de schoolbibliotheek. De school heeft een eigen moestuin en is prachtig gelegen in het Noorderpark. In en om de school is dus genoeg te ontdekken!

We vinden het belangrijk dat ieder kind zich veilig voelt op school. We doen dan ook veel aan de preventie van pesten. Omdat iedereen zijn mooie zelf mag zijn. We willen graag dat kinderen naar elkaar luisteren en van elkaar leren. Fouten maken mag! Bij ons op school is  niemand te jong of te oud om te leren. We zijn daarin ambitieus. We leren met elkaar.

Bij ons op school leert je kind niet alleen vakken als lezen en rekenen, maar leren we ook over wat het is om mens te zijn. Door de jaren heen gaan leerlingen steeds meer werken aan hun eigen doelen. Daarbij doen ze veel zelfkennis op. Zodat ze aan het eind van groep 8 klaar zijn voor de volgende stap.

VCO

CBS Het Galjoen is onderdeel van VCO. Dit is een vereniging voor christelijk basisonderwijs met twintig scholen in Midden- en Oost-Groningen. Samen willen wij elk kind verder laten groeien tot een waardevol mens in de wereld.